Azért tervezünk, hogy valamilyen választ csiholjunk ki a felhasználókból. Azt szeretnénk, hogy vásároljanak, többet olvassanak, vagy megtegyenek valami mást. Ha a tervezés során nem vagyunk tisztában azzal, mit miért tesznek az emberek, az olyan, mintha térkép nélkül indulnánk egy város felfedezésére: a termék által kiváltott hatás esetleges lesz, zavaros és igen kevéssé hatékony. Ebben a könyvben a tudományos és kutatási eredményeket gyakorlati példákkal ötvöztem, hogy megalkossak egy minden tervező számára nélkülözhetetlen útmutatót. A segítségével képes leszel könnyen használható és vonzó honlapot, alkalmazást vagy más terméket tervezni, amely megfelelően illeszkedik ahhoz, ahogyan a felhasználók gondolkodnak, dolgoznak és játszanak.
Tanuld meg, hogyan teheted hatékonyabbá és egyszerűbben használhatóvá az általad tervezett termékeket! Tudd meg:
- egy oldalon vagy képernyőn mi kelti fel és mi köti le a felhasználók figyelmét?
- mi segít abban, hogy jobban emlékezzünk?
- a központi vagy a perifériális látás a fontosabb?
- hogyan tudod előrejelezni a felhasználók által elkövetett hibákat?
- mekkora lehet az ismerősi körünk létszáma?
- hogyan motiválhatod az embereket, hogy továbblépjenek egy folyamatban?
- milyen sorhosszúságot érdemes használnod?
- egyes betűtípusok valóban jobbak, mint mások?
Mindez csak néhány azok közül a kérdések közül, melyekre a könyvben választ találsz. Fedezd fel te is, mitől indulunk be!
A szerzőről:
Dr. Susan Weinschenk pszichológus, aki immáron 30 éve foglalkozik a technológiai tervezés területén bevethető alkalmazott pszichológiával. Számos, a felhasználóközpontú tervezésről szóló könyv szerzője. Neuro Web design: What Makes Them Click? (New Riders, 2008) című könyvében az idegtudomány legújabb kutatási eredményeit ismerteti a honlaptervezés területén alkalmazva. Kiváló előadó, a whatmakesthemclick.net című népszerű blog szerzője.
Nincsen hozzászólás